nisfarm.ru

CPM - co je to? Jak se používá CPM v reklamě?

Uspořádáním mediální nebo kontextové reklamní kampaně v síti každý inzerent vypočítá přibližný rozpočet. Pro zákazníka reklamní kampaně je důležité zjistit, jak jsou prostředky přiděleny k jeho chování, zda jsou peníze vynaloženy na zamýšlený účel a jakou efektivitu jsou používány. Výpočet účinnosti

reklamní produkt v mediálním plánování je založen na několika ukazatelích, z nichž jeden je index CPM. Jaký je tento ukazatel, jak ho používat - zjistíme níže.

cpm to

CPM - proč je to nezbytné

Co je CPM v reklamě, známá od minulého století. Modul byl použit ve všech reklamních kampaních, které se uskutečnily v médiích. Vydavatelé, televizní a rozhlasové kanály tento ukazatel stále používají k výpočtu nákladů na reklamu. CPM se používá, pokud jde o cenu jednoho zobrazení reklamy, nikoliv pro jednotlivé adresáty, ale pro tisíce možných kupujících. Tento termín byl zároveň uveden do oběhu. Majitelé reklamních platforem mohli pracovat pouze s oběhem a tematickým zaměřením, takže byla stanovena CPM, reklama s touto hodnotou byla účinná.

Definice CPM

cpm to

Jednoduchá definice CPM je cena za tisíc. Pochází z názvu modulu anglických slov s cenou za tisíc kde M - římské číslice, což znamená, 1000. To znamená, že otázka, co je CPM, můžete říci, že toto je cena za tisíc zobrazení reklamy. Čím více reklam se objeví na stránkách novin a časopisů, tím častěji se ozve v rozhlasu nebo bliká na televizním kanálu - tím větší je indikátor tohoto koeficientu.

Výpočet CPM v online reklamních kampaních

Na internetu hraje roli reklamy obvykle hrají bannery - ty samé otravné pop-ups, které se uživatelům nelíbí tolik a kteří přinášejí peníze majitelům reklamních platforem. Čím více je web vyhledává, tím více uživatelů prochází touto stránkou Internetu, tím dražší reklama na tomto webu bude stát zákazníkovi.




Inzerenti se zajímají o co největší počet uživatelů, kteří viděli tento banner. Proto je to, co je CPM, matematicky znázorněno takto:

CPM = (celkové náklady na reklamní objednávku) / (plánovaný počet zobrazení bannerů za den) * 1000.

Nyní je jasné, CPM - co to je. V reklamě je to jeden z nejdůležitějších ukazatelů. Inzerent může vypočítat, kolik peněz má zaplatit majiteli stránek, aby se informace zobrazily tisíci uživatelům sítě.

Tento výpočet lze doložit jednoduchým příkladem. Náklady na umístění jednoho banner na webu z jakéhokoli portálu je například 400 USD za týden, statistiky této internetové stránky ukazují, že asi týden je web zobrazen asi 10 tisícům uživatelů. Jednoduchý výpočet tedy dává hodnotu:

CPM = 400 USD / 10 000 USD * 1000 = 4 USD za tisíc zobrazení reklamních informací.

Inzerenti by měli pochopit, že jednoduchá demonstrace banneru na tematickém místě je většinou informativní. Neexistuje žádná záruka, že všichni deset tisíc lidí, kteří navštívili stránku, nutně kliknou na banner. Zda návštěvník chce kliknout na odkaz nebo ne závisí pouze na atraktivitě samotného banneru a na informacích, které jsou na něm uvedeny. Každá stránka poskytne všechny potřebné údaje pro výpočet parametru CPM. To, že je pro majitele stránek výhodné, můžete pochopit. Ale reklama, její kvalita a zájem o konečného uživatele jsou součástí úkolů zákazníka.

co je cpm

CTR pomocných modulů, metody výpočtu

Pro snížení nákladů je třeba vzít v úvahu ještě jeden ukazatel - index CTR. Jméno také pochází z angličtiny a plně zní jako míra prokliku. MP zobrazuje, kolik lidí kliklo na banner a šlo na stránku s reklamou zákazníka. Tento modul přímo závisí na správnosti zvoleného webu, protože vzhledem k tomu, že reklama na webu je relevantnější a nezbytnější, je pravděpodobnější, že návštěvník webu bude mít zájem o informace a klikne na banner. Metoda výpočtu tohoto ukazatele je následující:

CTR = (počet uživatelů, kteří klikli na banner) / (plánovaný počet zobrazení bannerů za den) * 100%.

Například, pokud z 20 000 lidí, kteří viděli reklamu, klikli na odkaz 800 uživatelů, pak MP je 800/20 000 * 100 = 4%, což je vyšší než minimální přípustná hodnota.

Bylo prokázáno, že minimální CTR je 3-5%. Pokud je nižší, pak náklady na potenciálního zákazníka překročí očekávaný zisk a reklama bude považována za neúčinnou.

cpm reklama

Použití indexů

CPM lze použít k výběru užšího cílového publika. Například při objednávání umístění banneru poskytuje site-site inzerentovi informace o věku, oboru, bydliště, zálibách všech registrovaných návštěvníků webu. Požadovaný banner se tedy zobrazí pouze pro ty uživatele, u kterých byl daný reklamní produkt navržen. Rozpočet reklamní kampaně je vynakládán ekonomičtěji a efektivněji.

Rovněž by měla být brána v úvahu činnost běžných uživatelů. Čím častěji vidí jeden a tentýž návštěvník tentýž reklamní produkt, tím více peněz odpisuje od inzerentů, ale zákazník už od zákazníků nedostává. Kompetentní výpočet indexů CPM a CTR v kombinaci s hlubokou analýzou informací poskytovaných touto reklamní platformou by měl zákazníkovi přinést požadovaný výsledek.

Další bod, který by měl být zvážen na začátku reklamní kampaně. Platbu lze účtovat buď CPM nebo podle MP. Jinými slovy, zákazník by měl pochopit podstatu bannerové reklamy v modulu CPM - že to není platba za kliknutí uživatelů, ale pouze pro demonstraci reklamního produktu

co je cpm v reklamě

Shrnutí

Pokud jste se zeptali, jaká CPM je, můžete odpovědět, že tento parametr je jedním z nejdůležitějších při analýze efektivity jedné či jiné reklamy a je také zohledněn při výpočtu rozpočtu reklamní kampaně. Zohledňuje počet případných kontaktů potenciálních zákazníků s reklamními informacemi a náklady na umístění banneru na několika místech s podobným tematickým zaměřením. S přihlédnutím k těmto parametrům je možné vypočítat efektivitu jedné nebo jiné reklamní platformy a úspěšně zvládnout rozpočet na reklamu.

Sdílet na sociálních sítích:

Podobné
© 2021 nisfarm.ru